vrijdag 6 april 2012

Long stitch

Woensdag een workshop "Long stitch" gevolgd.

Is opnieuw helemaal iets anders dan de bindingen die ik reeds kon. Helemaal niet moeilijk en je kan zeer veel variatie steken in de verdelig van de steken op de rug.  Met deze binding kan je ook een redelijk dik boek maken.

Deze zomer veel papier scheppen dus om alles in dik, dun, groot en klein uit te proberen...












Omdat we flink doorgewerkt hebben was er nog wat tijd over en mochten we een miniboekje maken "Twee katern zigzag".


Daar had ik al documentatie van en zou dit zelf eens proberen, maar iets dat je voor het eerst doet is altijd gemakkelijker als je wat begeleiding hebt. Je kan geen domme fouten maken en onthoudt het ook direct veel beter wat ze in de beschrijvingen soms bedoelen...

Deze binding is ideaal om wat overschotjes papier weg te werken, restjes bekleding op te gebruiken en natuurlijk om vrienden een leuk cadeautje aan te bieden.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vrolijk boekje!!!
    Wil ik ook nog weleens leren....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, ik heb samen met jollette de boekbind workshops gehad dus ik zeg.... Dito wat zij zei ;)) mooi, erg leuk ook om te zien, mij integreert dat papierscheppen ook... Maar ja wat niet ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi resultaat van die workshop! Ik moet die longstitch ook eens toepassen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine