zondag 30 september 2012

Bezoekjes aan grote hobbydames

Wat een prachtig weekend heb ik achter de rug! 
Een lieve lesgeefster (lees vriendin) bezocht en 2 blogmaatjes leren kennen!

Ik kon zaterdag mijn man overhalen om samen een uitstapje naar Aalst te maken. Ik wist dat er in het Belfort een tentoonstelling was van 2 blogmaatjes. Ze hebben samen een boek uitgebracht. Marianne (rechts) heeft het geschreven, en Frieda (links) heeft het geilustreerd. Een mooi boek, en dan nog voor het goede doel!





Samen staan ze ook nog achter het prachtig Poekie-project. Poekie verzamelt handgemaakte knuffels en deelt ze uit aan zieke kindjes in het UZ Gent en Leuven. 



Poekie stond er met een mooie stand. Hopelijk krijgt hij daar veel nieuwe brei-, haak- en naaivriendinnen bij. Dan kan hij weer veel zieke kinderen gaan troosten en blij maken!

Maar deze 2 lieve dames hebben nog meer in hun mars... Ik zag daar aquarellen, schilderijen, keramiek, geboetseerde poppen en elfjes. Powertex, brei- en haakwerkjes, gevilte sjaals, wenskaartjes,... te veel om op te noemen...
Deze 2 vriendinnen stimuleren en helpen elkaar en komen zo tot hele mooie creaties. Zowel hun blog's, als de tentoonstelling die nog loopt t/m zondag 7 oktober zijn de moeite waard om te bezoeken. 

Wat is bloggen toch een mooie uitvinding. Door hen te volgen heb ik deze 2 sympathieke, interessante dames leren kennen. 




Frieda, Marianne, ik ben blij dat ik gekomen ben. Het was zeer leerrijk en aangenaam om jullie persoonlijk te ontmoeten.


Vandaag was er bij ons in het dorp een hobbybeurs. En daar stond mijn lieve juf, Rosa Pattijn.

Bij haar heb ik het papierscheppen geleerd. Haar liefde voor het papier, het materiaal, de natuurlijke ingrediënten, het recycleren, is bij mij overgeslagen. Een workshop volgen bij Rosa is een belevenis. Tijdens de koffiepauze komen haar kunstschatten uit de kast... Mooie gebonden boeken, van groot naar heel klein, fotoalbums gemaakt met papier of leder afkomstig van het land waar ze die keer geweest is. Hele mooie dozen, kaften, noem maar op... Ze behandelt haar boeken met zoveel liefde... Ik durf ze niet aanraken... Zo mooi en kwetsbaar zien ze eruit. 

Ze geeft ook workshops boekbinden, marmeren, encaustic en batikken. Wie in de omgeving van Gent woont en bij Rosa een workshop zou willen volgen, het is een aanrader. Mail haar en ze stuurt jou haar winteraanbod zeker door. 

Vandaag heb ik haar gezegd, ik wil graag een foto. Van mij en mijn Rosa-tje, en ik laat hem aan heel de wereld zien. En ze was akkoord!




En als kers op de taart, vandaag kreeg ik mijn 100 ste volger!!!!
Welkom aan iedereen die er onlangs bij kwam. Bedankt aan degene die er al een tijdje zijn. 

Eind oktober zit ik pas een jaar in blogland. Had nooit durven dromen dat 100 mensen mijn werkjes de moeite vinden om te bekijken. Alle leuke en lieve berichtjes, mailtjes met tips en uitleg over alles en nog wat. Dat is iets waar een mens dagelijks veel plezier aan beleeft. 

Ik heb er ondertussen een hobby bij: bloggen!!!

Om jullie te bedanken en te belonen komt er zeker een Give-Away aan. 

Duimelijntje, Jij bent mijn 100ste volger. Mail mij jouw adres eens door, ik stuur jou een klein geschenkje. 

Ik geniet nog altijd na.
Aan iedereen, een prettige werkweek!

Groetjes,
Jeanine

15 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd met je 100e volger jeanine
    en wat enorm leuk je juf die je het hand scheppen heeft geleerd en de 2 dames van het boek die je ook via blogland kent.

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je blogsucces! Nou is dat op zich heel logisch, want ook jij hebt een hoop leuks te laten zien en je bent een spontaan mens, die ook bij anderen een leuke reactie achterlaat. Ik ben blij dat ik je volg en hoop dat nog heel lang te kunnen doen.
    Je hebt een wel heel interessant weekend gehad zeg, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij is jouw blog er een buiten mijn 'normale' straatje. Hoe ik hier terechtgekomen ben weet ik niet meer maar ik volg je blog met veel plezier!

    Mooi project, dat poekie-project!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mieke,

      Hoe toevallig??? Ik heb dus hetzelfde gevoel met jouw blog. Plezant toch? Ik lees jouw berichten altijd met veel plezier... Hopelijk kunnen we nog lang doorgaan...

      Groetjes,
      Jeanine

      Verwijderen
  4. Proficiat, met je 100ste volger. Ik geniet steeds van al je leuke werkjes en vooral van papierscheppen! En wat een inspirerend weekend had je. Geweldig om zoveel lieve mensen te ontmoeten en prachtige dingen te zien. Zo kan je er weer even tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou jij hebt een heel gezellig week-end gehad zo te lezen, met erg leuke ontmoetingen! Gefeliciteerd met je 100 volgers...tof is dat hé!! Jij ook een fijne week!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he dat het bloggen zoveel extra's meebrengt! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met al je volgertjes Jeanine!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Steeds gedacht dat ik al volger was, net even goed gemaakt :)
    Leuke foto's, de dames verdienen het om in het zonnetje gezet te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. olé, ik was toch al wel volger van je blog, ik dacht ook al...

      Verwijderen
  9. Welkom in blogland!! Van harte met je 100 volgers!!
    Fijn dat je twee blogvriendinnen in het echt hebt gezien.
    Nog een fijne dag, groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn om te lezen dat je bij Poekie op bezoek bent geweest in het Belfort!!!

    Lieve groetjes, Saskia & Poekie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé Jeanine, ik lees nu pas je blogberichtje, want het is al een drukke week geweest. Je bent een schatje om zo veel liefs over ons te vertellen en het is dan ook wederkering. Je juf Rosa lijkt mij een interessante dame. Misschien ontmoeten wij elkaar daar ooit nog eens? Lieve groetjes, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeanine,
    Het cadeautje is ondertussen binnengekomen, hartelijk bedankt daarvoor!
    Ik heb het hier al een mooi plaatsje gegeven. Je creaties zien er in het echt nog mooier uit dan op foto.
    Groetjes,
    Duimelijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt.

    Ik doe altijd mijn best om alles zo netjes mogelijk af te werken. Dan oogt het ook mooier.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine