vrijdag 2 november 2012

Tweede Give-Away

Ik had beloofd om bij 100 volgers een Give Away te organiseren. 
Ondertussen zijn het er al 111, en dit is mijn 99ste berichtje. 100 zit er dus net tussen. 
Vorig jaar omstreeks deze tijd startte ik mijn blogje op. 
Redenen genoeg dus om de Give Away eindelijk in gang te steken. 



Welkom aan alle nieuwe volgers die er onlangs bijkwamen. Bedankt aan diegenen die mij al een tijdje volgen.  
En aan mijn trouwe volgers die altijd van die lieve, mooie, aanmoedigende berichtjes achterlaten... Ik vind er geen woorden voor... Dit is zo leuk, plezant, .... Iets verslavend waar je dagelijks naar uitkijkt. Een dagje niet bloggen is een treurig dagje... 
Allemaal bedankt voor de vriendschap die ik hier via mijn blogje mag ontvangen. We kennen elkaar niet persoonlijk en toch voel je die vriendschap... Waarschijnlijk omdat we allemaal een beetje dezelfde hobby en dezelfde fouten hebben (iets maken komt soms voor het huishouden).

Ben met een klein hartje aan die blog begonnen, maar zou het niet meer kunnen missen. Hopelijk kunnen we allemaal nog lang doorgaan!!!

Mijn Give Away is ditmaal een fotoalbum (20,50 cm x 15 cm). 2cm dik en telt 22 bladen.

Het is een fotoalbum volledig in de herfstsfeer. Een kaft met spinnenwebben en de bladen zijn pompoenkleur. Heel geschikt voor foto's over de herfstvakante, of een halloweenfeestje...
Uiteraad doet de winnaar ermee wat hij/zij zelf wil...

Voor al wie graag dit boekje wil winnen:
- t/m 20 november
- volger zijn of worden
- hieronder een berichtje achterlaten
- graag een linkje plaatsen, (indien je dit zelf wil) maar zou fijn zijn

Voor wie dit fotoalbum niet veel zegt: de troostprijs zijn een aantal zelfgemaakte kerstkaarten. Vermeld dan wel dat je kiest voor de kerstkaarten. Alle anderen doen mee voor beiden.

Ik heb alles (met liefde) zelf gemaakt. Enkel het karton voor de kaft en het naaigaren heb ik gekocht.

Hieronder een fotoreportage hoe het fotoalbum tot stand kwam:



Het papier voor de bladen is handgeschept papier dat ik zelf maakte.
De bekleding van de kaft is papier dat ik zelf decoreerde (batikken op papier).











De platten zijn bekleed en de katernen zijn gevouwen.


De katernen worden aan elkaar genaaid met de Koptische binding.
Dit is een binding waarbij het boek zich mooi open legt. Zo kan je de foto's op het gemak bekijken. 










En hier is het al af.



De zijkant en de rug.











Dit zijn strookjes die ervoor zorgen dat de rugzijde dikker is dan de andere zijden. Wanneer de foto's ingeplakt zijn dan is het album overal even dik. Deze strookjes vangen dus de dikte van de foto's in het album op. 



Zo ziet de voor- en achterkant binnenin het album eruit.


43 opmerkingen:

  1. Gefeliciflapstaart met deze mooie cijfers! Leuke 'give away' ik doe graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn 'mini give away' loopt nog tot morgen avond, misschien vind je het leuk nog mee te doen. Bij 100 volgers ga ik ook iets leuks bedenken, grappig hoe ik er zelf al van kan genieten. Geven is ook leuk!!!

      Verwijderen
  2. ik zet mijn stoppen met give aways ( tijdelijk dan ) nu aan de kant mij best hihi, ik zou hem heel graag willen winnen, om daar voor mezelf speciale dingen in te schilderen met het door jou hand geschept papier ik vind hem geweldig mooi ♥ ga gelijk je link zo plaatsen, ik heb er ook 1 lopen als je zin hebt komt gezellig kijken, enne volger ben ik al een tijdje bij je hihi
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en natuurlijk van harte gefelies met een jaar bloggen en zoveel volgers al wow

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met je blogsucces, het zal spoedig nog veel meer worden ;-)
    Ook ik hoop dat je nog lang zal doorgaan met bloggen, ik volg graag al je maaksels en vind jouw hobby van papiermaken erg interessant. Ik doe dan ook graag mee met je give away! Wat een prachtig fotoboek en met zoveel zorg en liefde gemaakt! Leuk dat je de foto's van het maakproces er bij laat zien!
    Uiteraard komt er een link op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gemaakt zeg; knap!
    Ik wil heel graag een kansje maken...
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag doe ik mee om dit schitterende boek te winnen.
    Ik werd volger maar ik heb geen blog dus kan ik geen linkje plaatsen.
    Proficiat met je blog; steeds toffe dingen te zien en vandaag alweer met duidelijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw..ik zou dolgraag meedoen, ik ben altijd erg onder de indruk hoe je zelf je papier maakt, lijkt me super om daar iets van te mogen winnen...dat album is natuurlijk helemaal geweldig, maar met een kaart zou ik ook al heel blij zijn hoor:-) Ik ga een linkje zetten op mijn blog! Fijn week-end! Grtzz...Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha...ben zo onder de indruk dat ik helemaal vergeet je te feliciteren..dat er nog maar héél veel volgers en blogberichtjes mogen volgen!!

      Verwijderen
  7. Jee Jeanine, wat een prachtig fotoboek, bijna zonde om er foto's in te plakken. Ik doe graag een gokje. Ik zal ook een linkje op mijn blog zetten. Succes.
    Groetjes Sandra
    PS ik heb ook een give away

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met zoveel volgers en al die mooie berichten.
    Ik doe graag mee met jouw give-away. Wat heb je er weer iets prachtigs van gemaakt!
    Ik hoop dat je nog lang doorgaat met bloggen en er veel plezier aan blijft beleven. Wat is dat leuk he? Al die verschillende contacten en lieve reacties van mensen.
    Geniet er maar van.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je 100 volgers. Leuk he!!!! Wat geef je een mooi cadeau weg, hand geschept papieren fotoboek, prachtig Jeanine. Ik waag een kansje.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd Jeanine! Ik ben al volger ,en geniet van je blog, en zeker ook van je papierscheppen.Een pracht fotoalbum om weg te geven!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 1 jaar, 111 volgers en 99 berichtjes verder.
    Mooie aantallen hoor.
    Van Harte.
    Ik lees altijd graag je blog en vind je berichtjes bij mij erg leuk.
    Ik doe graag mee met je give away. Zo een mooi boek kun je overal voor gebruiken.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Jeanine, wat een prachtige give-away!!! Prachtig! Ik doe dus ook graag mee. En je beschrijving over blogland, ik zou het niet beter kunnen zeggen! Jij ook bedankt voor je steeds leuke reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou meid hier zeg ikmgeen nee tegen, jou werk is gewldig dus die volgers dik verdiend, hoop dat je nog lang doorblijft gaan, ik geniet van je werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Proficiat met je aantal volgers! Bij mij is het gedeeld door 10, hihi. Ik vind het supermooi wat je doet met o.a. broodzakken. Als je ooit een workshop geeft over papier scheppen of boekjes binden ben ik kandidaat. Dan kom ik wel eens tot bij jou. Bij mij staat er al lang een link naar je blog want het is de moeite waard wat jij allemaal doet!!!Nog veel succes Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als eerste gefeliciteerd met al (meer dan) 100 volgers. Laten er nog velen volgen. En als tweede, wat een mooi boekje is het geworden. Die bladen alleen al, te mooi om er wat op teplakken of te schrijven. Maar ik doe graag mee. Het zal dan een heel persoonlijk boekje worden met mijn creatieve dingen erin die ik gemaakt heb voor anderen en hun reacties.

    Groet, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat plezant dat je zulk succes hebt met je blog. Proficiat daarmee. Als ik in aanmerking kom voor je give-away zou ik het aardig vinden om kerstkaarten te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, dat mag je inderdaad wel zeggen; met liefde gemaakt!
    Gefeliciteerd en blijf vooral genieten van het bloggen, dan genieten wij lekker mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ontzettend mooi ,wilgraag meedoen plaats morgen een linkse Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat met het 1-jarig bestaan van je blog en ook met je volgers natuurlijk!
    Ik doe ook graag mee, en linkje is geplaatst op doejeookmee

    BeantwoordenVerwijderen

  20. ZOOO KNAP hoe jij steeds dat papier zelf maakt!
    De techniekjes van je workshop een paar posten terug zijn mooi en fijn uitgelegd, ga ik ook eens proberen.
    Wat een prachtig boekje heb je weer gemaakt dat kun jij toch als geen ander.
    Fijne zondag
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte met je volgers! Ik doe héél graag mee met fantastische je give-away! Nog een gezellige avond,
    groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd met je blog verjaardag!
    En natuurlijk ook met al die volgers!!!
    Leuke give away,heel bijzonder om misschien zo,n mooi boek van jou te kunnen krijgen. Ik doe graag mee....
    Groetjes,

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Jeanine,

    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik heb een link geplaatst op mijn blog van je give away! Zo mooi! Super gedaan, ik ding graag mee om deze te winnen! Helemaal te gek!

    Groetjes, Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag Jeanine, via jouw naamgenoot kom ik op jouw blog en zie allerlei moois voorbij komen. Ben nu een volger....
    en doe graag mee voor dit prachtige album. Ik zie er ook iets in van een spreukenboek, of om allerlei herfstigs in te bewaren naast foto's, een scrapboek dus eigenlijk. Ga ik nu lekker verder neuzen op jouw blog.
    Groetjes
    Gracia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Jeanine

    Wat een superleuke giveaway

    Ik ben nog nieuw in blogland, maar de kans om dit mooie album te winnen wil ik niet aan me voorbij laten gaan...

    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zeker met liefde gemaakt. Ik heb het gevolgd omdat het me ook leuk lijkt om te doen. In de zomer maar eens denk ik.
    Om te winnen is dit natuurlijk ook super. Ik maak graag een kans. Van harte gefeliciteerd met zoveel volgers.
    Fijne dag, goretjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Jeanine,
    Ik wil ook heel graag mijn kans wagen om dit mooie album in mijn bezit te krijgen. Proficiat met de vele volgers van je leuke blog!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo jeanine,
    heb ik je mooie give-away zomaar over het hoofd gezien? Wat dom! Hoewel ik je album super vind ga ik toch voor de kaarten. Ik heb namelijk nog een dik album liggen dat gevuld moet worden en ik loop hopeloos achter. En kaartjes ben ik altijd dol op! Ik zal een linkje plaatsen.
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooi album, ben er een beetje verliefd op geworden.
    Ik doe dus graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jeanine,gefeliciteerd met zoveel volgers op naar da tweehonderd.
    Ik waag een gokje voor deze gave weg geef actie.

    Nog een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Joke,

      Wil jij je tegen morgenavond aanmelden als volger op mijn blog aub? Anders kan ik je niet in de loting steken. Alvast welkom.

      Verwijderen
  31. Via Jenneke kwam ik hier terecht, wat een leuke uiteenlopende hobby's hier :) Ik waag graag een kansje op dit boek, wat heb je dat mooi gemaakt zeg!
    Heb ook een linkje geplaatst op mijn blog en ga hier nu even verder neuzen!

    Groetjes, Saskia
    sas--kia.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  32. mooie dingen die je maakt seg! ik doe heel graag mee aan deze actie (give-away en kaarten)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Nathalie,

      Wil jij je tegen morgenavond aanmelden als volger op mijn blog aub? Anders kan ik je niet in de loting steken. Alvast welkom.

      Verwijderen
  33. 122 volgster voor jouw alweer! Leuke manier om een boekje te maken, ga ik doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een ontzettend leuk foto album en dan ook nog zelfgemaakt. Hmmm daar word ik helemaal blij van en zou wel willen leren hoe je dit maakt. Ga eens verder spitten in je blog, zag al een het en ander voorbij komen wat me leuk lijkt. Dus ik ga je volgen en maak graag kans op deze mooie give away.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Enkele jaren geleden kocht ik in een souvenirwinkeltje in Nepal een handgeschept fotoboek, maar de mogelijkheid om het zelf te maken is natuurlijk nog véél fijner. Bedankt voor de erg gedetailleerde uitleg!

    Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bedankt allemaal om deel te nemen aan mijn Give-Away.

    Van harte welkom aan alle nieuwe volgers!


    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine